Ihan spontaani postaus imuroinnin ja sushilounaan välissä ennen edessä olevaa luovaa kirjoitustaukoa...ei niin ettei enää kiinnostaisi tai aiheet tästä kaupungista loppuisivat, MUTTA MINULLE TULEE HUOMENNA VIERAITA. Siis ihan ensimmäiset, oikeat, ei-koskaan-Moskovassa-käyneet-ennakkoluulottomat-suomi-vieraat!!! Vieraaksi saapuu nuorin siskoni ja hänen poikaystävänsä joten luvassa on ainakin shoppailua ja...hmm...museoi...shoppailua. No, varmaan kyllä nähtävyyksiäkin.

Olen odottanut jo monta viikkoa ihan intopiukeena, onnisoikeena ja tehnyt suunnitelmia ja vähintään yhtä monta kertaa olen tehnyt ne uusiksi. Olen oikeasti ihan lapsellisen innoissani ja vieraita odottaa valmiina

-puhtaat petivaatteet

-pyyhkeet

-vieraskylpytakit (vaikka sisällä on liian lämmintä, mutta oli kiva laskostella ne esille)

-jääkaappi täynnä paikallisia herkkuja (olen kantanut vähän kerrallaan kaupasta)

-oravasuklaata (omia suosikkejani:)

-sirkusliput, minun ostamat!

-tiedän, minulla on liian paljon aikaa!!!

Jännitin sirkuslippujen ostoa yhtäpaljon kuin hammaslääkärille menoa, mutta onnistuin ostamaan ne kokonaan venäjäksi. Olin sanomattoman tyytyväinen suoritukseeni perseelleen menneiden tuntien jälkeen. Kaiken lisäksi myyjä oli ystävällinen, kärsivällinen ja hymyili. Olin niin otettu tilanteesta etten tajunnut liikkua jonosta mihinkään, tuijotin vaan lippuja käsissäni. Heräsin todellisuuteen kun takana oleva Babushka puukki minua eteenpäin...Pieniä asioita, suuria tunteita. Sillä hetkellä olin rakastunut koko kaupunkiin, jopa puoliksi päälläni seisovaan Babushkaan.

Kaiken lisäksi olen opetellut ystäväni opastuksella tekemään sushia. Vapiskaa kaupan valmistiskit. Tekeleet eivät olleet yhtään hassumman näköisiä tai makuisia, seuraavalla kerralla otan vähemmän viiniä ja enemmän kuvia niitä tehdessäni...

Edessäni on kovanluokan haaste. Vieraita pitäisi olla vastassa junalla kahdeksan jälkeen aamulla, mikä sinänsä ei ole ongelma. Se, että minun pitäisi saada sinne Hapankaali aamulla mukaani voi olla jo hiukan haasteellisempaa koska hän saattaa viipyä illalla vähän poikien kanssa viihteellä...ja jos yhtään viime perjantai toistaa itseään niin hän on kotona kuuden aikaan aamulla. Voi olla varmempaa tavata hänet suoraan rautatieasemalla...